Човек прекарва 252 дни или около 2/3  от  годината на работното си място. Това е ужасно много време, особено като се замислим колко още години имаме до навършване на пенсионна възраст. Работата заема солидна част от нашия живот. Затова е толкова важно човек да обича работата си, да я върши с удоволствие, да се буди сутрин с усмивка и с желание да отива на работа. Британският писател Томас Карлайл, един от философите, формирали мисленето на Западното общество, отбелязва: Благословен е този, който е намерил подходящата за него работа.“

Всички знаем обаче колко трудно постижимо е това. В настоящата икономическа обстановка не е лесно изобщо да си намериш някаква работа, какво остава за такава, която да ти хареса.

 Нужен е малко късмет и много упоритост в намирането на работодател, който да създава продуктивна работна среда. Дори да обичаме професията си, съществуват редица фактори, които могат да ни отблъснат от нея и да затормозят работата ни. А това води до ниска продуктивност. Ниското заплащане, лошите условия на труд, липсата на повишения, малките бонуси /или дори никакви/ и несигурността на работното място създават недоволни служители. А недоволният човек работи много по-лошо от доволния. Можем да се потопим изцяло в работата си, едва когато изцяло се отърсим от притесненията и имаме правилната мотивация. Липсата на изброените фактори не означава автоматично, че сме доволни на работното си място. Съществува едно междинно състояние, в което сме нито доволен, нито недоволен служител. Но и тогава няма да постигнем най-добрите резултати в работата.

А знаете ли с какво се отличава идеалното работно място?

Сред основните фактори за това са:

  • Добри лидерски практики – Истинският лидер знае как да ни мобилизира и как да зададе посока на работата ни. Той аргументира решението си, вдъхновява и най-вече дава личен пример как да се работи. Не искате ли такива хора около себе си?Untitled-1
  • Добри взаимоотношения с прекия ръководител – Те допринасят за приятна работна среда и благоприятстват добрите резултати в работата. Да не забравяме, че хората започват работа, заради компанията и напускат, заради прекия ръководител.
  • Признание за постигнатите успехи. Похвалите карат човек да се чувства ценен, а цененият служител работи двойно по-добре.
  • Възможност за кариерно развитие – Стимул за старанието и отдадеността ни в работата е възможността за кариерно развитие. Лоша практика е, когато мениджърът ни държи на определена длъжност, само защото си вършим работата много добре и не може да ни намери заместник. В успешните организации стимулират кариерното ни развитие чрез обучения и обогатяване на позицията ни с нови функции.
  • Личностно израстване – Човек се усъвършенства през целия си живот, а моментите, в които не се движи напред, всъщност се превръщат в крачка назад. В живота непрекъснато трябва да учим, да се адаптираме и да сме иновативни.
  • Обратна връзка – Всеки служител иска да знае как се справя и е добре да научи това от прекия си ръководител. Тук не става дума за гола критика, а за смислено обяснение, след което грешките да не се повтарят, а добрите отношения да се запазят.
  • Добре обмислени, измерими и ясни цели – Те са ориентир в работата и ни посочват правилния път на действие.

 

Дори да работим в организация, която предоставя най-добрата работна среда и стимулира творческа атмосфера, няма да сме щастливи, ако не намираме работата си за интересна и увлекателна. Най-голямото предизвикателство, пред което се изправяме в търсене на ЩАСТИЕ в работата, е да си отговорим на въпроса:

Коя е тази професия, която с удоволствие ще упражнявам?

 Благословени са тези, които знаят какво искат от живота, и неотклонно следват пътя към него. За да пожънеш успехи, трябва да знаеш какво искаш и да имаш куража да се бориш за него. Тогава дори в края на най-тежкия работен ден чувстваш удовлетворение.

Познаваме много хора, които мразят работата си, но години наред не я напускат. Тези хора никога не се престрашават да рискуват сигурността на днешната заплата в търсене на удовлетворение от своя труд. Страхът винаги е бил и ще бъде голяма пречка пред щастието на човек. Когато има хора, които разчитат на теб, вече става предпазливост и здрав разум. И в двата случая си закотвен на една работа, която не ти доставя удоволствие, вършейки я с нежелание и чакайки с нетърпение края на работния ден. Въпреки това остава съмнението: Ако бях постъпил по друг начин? Ако бях рискувал? Щях ли да се справя? Щеше ли наистина да ми харесва?

 Хората, които обичат и професията, и работодателя си, са наистина щастливи поне 252 дни от 365 в годината. Вие сред тях ли сте?

  ПРАВА ЗА ТЕБ.БГ

Ники Шуманова е един прекрасен човек, който успява да достигне по най-фин начин до съкровеността на модела си и да предаде красиво и професионално тази емоция в кадрите си. Магия е снимачният ден с Ники! Пожелавам си я още много пъти занапред!

Десислава Дончева – оперативен мениджър, Хюлет Пакард ГДБС

Ники… когато я видях за първи път ме грабна с нежността си, голямата неугасваща усмивка и онази лека и приятна атмосфера, която винаги създава с присъствието си. За мен не е достатъчна думата „професионалист“, защото тя влага душата си в работата и винаги успява да пресъздаде човека точно какъвто е. Всеки се притеснява докато се снима, но тя има онази специфична способност да предразполага модела да се отпусне и дори да го разсмее от сърце. Незная как го прави, но факт е, че винаги успява!!! За мен е истинско приключение да работя с нея и като гримьор и като модел.

Зори Христова – гримьор

Животът е дар и ще бъде пропилян, ако не е изживян, както трябва. Смисленият живот е живот с цели, които вдъхновяват и удовлетворяват. Ники, прекрасна…  Дръж здраво камерата! Тя си е намерила майстора!

Акад. Иван Тодоров

Вече повече от десет години Ники Шуманова е неотменна част от Международен фолклорен фестивал Приморско. Нейният обектив успя да улови и увековечи душата на стотици участници от цял свят. Неуморна и сърцата, Ники вдъхновява всички около себе си и издига изкуството на едно ново професионално ниво. Тя е пример за това, че когато талантът е подкрепен с усърдие, резултатите надминават всички очаквания.

Скъпа Ники, продължавай да осветяваш живота ни чрез обектива си!

Д-р Ирина Янакиева – председател на фондация „Европа“

Ники е човек, който работи с много ентусиазъм и усмивка. Всеки, който е заставал пред обектива й, със сигурност е усетил творческия заряд, с който работи. От самото раждане на идеята за фотосесия, до крайния резултат, няма нито един елемент, който да бъде направен без отдаденост и желание. Може би това е и причината толкова лесно да се отпуснеш пред обектива на фотоапарата й, а не всеки професионалист успява да предразполага така лесно. И най-важното – когато получиш снимките, дори не си усетил, колко широко си се усмихнал!

Ивайло Георгиев – ръководител и създател на школа за български народни хора „Еремия“

Използвах услугите на Ники Шуманова, за да заснеме моя работен екип. Получих едно професионално изпълнение в кадри. Но това не беше всичко. Емоцията и вълнението  от преживяването дълго държа служителите ми и изпълваше офиса с положителен заряд.

Ирина Христова – изпълнителен директор на Финансова къща „Евър“ АД

Би сакал да кажам неколку збора за моето искуство со мојот адвокат Йорданка Шуманова.

Уште во првиот контакт со неа можев да увидам дека соработката ќе биде позитивна.

Имавме повеќе средби на коишто се беше спремно однапред и сите документи беа средени и подготвени како што треба.

Посетите што ги имавме во нотарските канцеларии и во министерството беа истотака организирани со голема професионалност, и на двете места не чекавме и севкупно се задржавме по 30 минути.

Професионалност, одлична организациска поставеност и перфектен тајминг, сето ова се одлики на мојот адвокат Йорданка Шуманова и ја препорачувам на секој што има потреба од адвокатски или услужни услуги.

Tодор Миладиновски, Македониjа

Впечатлена съм от професионализма и лоялността на адвокат Йорданка Шуманова. Имах проблеми с бившия си работодател, който преди да напусна, изплащаше възнагражденията ми със забава и след като напуснах отказа да ми изплати дължимото. Адвокат Шуманова, успя да защити правата и интересите ми и получих не само възнагражденията си с лихвите, но и лихва за забава на вече изплатените възнаграждения. Доволна от съвместната ни работа, отново ползвах услугите й, и благодарение на правните съвети съм на път да си върна и къщата, в която живея, а роднини успяха да я обявят за публична продан. 

Нина Николова

Възхитена съм от професионализма и от вдъхнатата ми надежда за победа на справедливостта! Сърдечно благодаря на адвокат Йорданка Шуманова от „Права за теб“ за проявеното човешко отношение към мен!

О. Крумова

Адвокат Шуманова, искам да изразя голямата си благодарност за доброто човешко и професионално отношение към  мен и положителното решение на казуса с работодателя ми и постъпилите плащания към мен.

С благодарност и уважение, Димитринка Велчева

Препоръчвам екипа на „Права за теб“ и специално адв. Йорданка Шуманова по отношение на казуси в областта на Търговското право, поради изпитаните от мен изключителен професионализъм, отдаденост и бързина при тяхното разрешаване!

Чавдар Денков – управител на „Криейт офис“ ЕООД

Бързото и правилно решаване на юридически казуси от „Права за теб“ неведнъж ни е помагало да се справим с трудни ситуации.

Камен Едрев – „Изи финанс“ ЕООД

Искрени благодарности на „Права за теб“ за винаги компетентната и своевременна правна помощ по въпроси, свързани с Оперативните програми, реализирани със средства от Европейските фондове, както и във връзка с националния Закон за обществени поръчки! Дългогодишното ни партньорство е причината, поради която успяваме адекватно да защитим интересите на нашите клиенти!

Мария Денкова – управител на „Проджект хаус“ ЕООД

Преди 3 години ползвах услугите за подбор на персонал на „Права за теб“ за заемане на една обявена работна позиция в адвокатското дружество, което управлявам. Възхитена съм от професионализма и отговорността в работата на екипа на „Права за теб“. Дадените от тях професионални съвети и преценката на качествата на кандидатите доведоха в крайна сметка до наемането не на едно лице, а на две лица на работа. Щастлива съм към днешна дата да споделя, че все още успешно  работя с този екип, който сформирахме с помощта на „Права за теб“, което само по себе си говори за нивото на услугите, които получих. С удоволствие споделям с познати опита си от съвместната работа с агенцията и препоръчвам услугите им, защото смятам, че това е пример за отговорно и професионално отношение към работата, с която се ангажират и заслужават доверие.

Адв. Елена Радева – управляващ партньор в Адвокатско съдружие „Радева и сие“

Ползваме услугите за подбор на персонал на „Права за теб“ вече 3 години. Благодарение на  изключително добрия  подбор  на  служители, както и адекватните консултации за управлението  им, успяхме да  изградим отличен екип.

Камен Едрев – „Изи Финанс“ ЕООД 

Отворени врати – безплатни юридически консултации два дни в месеца – всяка първа и трета сряда при предварително записан час.