Успешно приключи изпълнението на финалния етап 3 на Дейност № 1 „Извършване на анализи и проучвания, свързани с дейността на съдебната система за оценка на ефективността на работата и създаване на модел и методика за съкращаване на времето за решаване на делата за подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея“ на проект „Гражданско участие за прозрачна и ефективна съдебна система“, финансиран с договор за безвъзмездна финансова помощ № BG05SFOP001 – 3.003 – 0051 по процедура „Граждански контрол върху реформата в съдебната система“ на ОП „Добро управление“ 2014 – 2020 г.

Основните цели на дейността са свързани със:

  • създаване на Модел и методика за прилагане на установените процедури на различните етапи от съдебното производство с цел оптимизация на работните процеси за ускоряване на правораздаването;
  • отправяне на препоръки, включително чрез пренасяне на добри практики, за съкращаване на времето за решаване на делата, подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея;
  • трансфер на добри практики за ефективно планиране на човешките ресурси в съдилищата и подход за оценка на тяхната ефективност в работата.

В рамките на изпълнение на дейността бяха разработени:

1. Анализ на дейността на съдебната система, в частност на Софийски районен съд, за оценка на ефективността на работата като форма на граждански мониторинг и контрол (етап № 1) – Анализ-на-дейността-на-съдебната-система-в-частност-СРС-за-оценка-на-ефективността-на-работата.pdf

2. Модел и методика за прилагане на установените процедури на различните етапи от съдебното производство с цел оптимизация на работните процеси за ускоряване на правораздаването (етап № 2) – Модел-и-методика-с-цел-оптимизация-на-работните-процеси-за-ускоряване-на-правораздаването.pdf

3. Доклад относно извършен анализ и препоръчани мерки с цел оптимизация на работните процеси за ускоряване на правораздаването (етап № 3) – Доклад-относно-извършен-анализ-и-препоръчани-мерки-с-цел-опимизация-на-раб.-процеси-за-ускоряване-на-правораздаването.pdf

I would like to say a few words about my experience with my lawyer Yordanka Shumanova. In the first contact with her I could see that cooperation will be with positive outcome. We had more meetings where everything is ready in advance and all documents are sorted and prepared properly. The visits we had in notary offices and the ministry were also organized with great professionalism, both places were not waiting, and overall we stayed a total of 30 minutes. Professionalism, well organized work and perfect timing are all qualities of my lawyer Yordanka Shumanova and  I recommend her to anyone who needs legal services.

Todor Miladinovski, Makedonija

I am impressed by the professionalism and loyalty of lawyer Yordanka Shumanova. I had problems with my former employer who, before I quit my job, was paying salaries with  a delay and after I left I refused to pay tribute. Lawyer Shumanova, protected my rights and interests and I received not only my salaries with interest, but the interest for late fees  of the already paid ones. Pleased with our work, again I used her services, and thanks to legal advice I’m about to go back in the house in which I lived, and relatives were able to declare a public sale of the house.

Nina Nikolova

I am delighted by the professionalism and the spirit of hope for justice! Warmly thanks to lawyer Yordanka Shumanova of “Rights for You” for your human attitude towards me!

O. Krumova

Lawyer Shumanova, I want to express my gratitude for the good human and professional attitude towards me and positive outcome to the case with my employer and the  received payments to me by him.

With gratitude and respect, Dimitrinka Velcheva

I recommend the team of “Rights for you” and especially lawyer Yordanka Shumanova in terms of cases studying in the field of commercial law, due to the extraordinary professionalism, dedication and speed in solving them!

Chavdar Denkov – manager of “Create office” Ltd.

The  rapid and proper settlement of legal cases from “Rights for you” repeatedly has helped us to cope with difficult situations.

Borislav Nikolchev – “Easy Finance” Ltd.

Sincere thanks to “Rights for you” for always competent and timely legal assistance in matters relating to operational programs implemented by EU funds, as well as on the national public procurement law! Our long partnership is the reason to adequately protect the interests of our customers!

Maria Denkova – director of “Project House” Ltd.

3 years ago I used the services of “Rights for You” to occupy a vacancy position in the law firm, which I manage. I am delighted by the professionalism and accountability in the work of the team of  “Rights for you.” Given their professional advice and assessment of the merits of candidates led in the end to hire not one person but two people to work. I am happy today to say that I still successfully work with this team that we formed using the services of  “Rights for You”, which in itself speaks of the level of service that I received. I gladly share with close friends and colleagues the experience of working with the agency and recommend their services because I think this is an example of responsible and professional attitude to the work that they are committed and they deserve the trust.

Adv. Elena Radeva – managing partner of Law Company “Radeva and Co.”

We use the services for recruitment of “Rights for You” for already three years. Due to the very best selection of staff, and adequate advice to management, we were able to build an excellent team.

Borislav Nikolchev – “Easy Finance” Ltd.

Open Doors – Free legal advice two days a month - every first and third Wednesday at prior appointment.